Alla inlägg under juni 2009

Av Linnea - 26 juni 2009 17:02

Denna kamera fotograferar jag med.

Håller också på att samla pengar till detta objektiv. Går på ca 4000kr ;)


55 x 250 mm

4 hasigheter

Närgräns: 1,1m


Så dt e bara å spara ;)


Det var en man på kursen igår som fotograferade med systemkamera, han hade ett objektiv som var

100 x 400 mm.

Dt vill jag med ha a)

Men då får jag nog spara i 100 år. För det går på 18900 kr (a)


Aja, men får se hur de blir ! Tyvärr kam jag bara inte hosta upp pengarna :(


Men puss haj <3

Av Linnea - 25 juni 2009 14:53

Alla vill vara med och leka! Luzzan och Ginnie har dragkamp, Jaffa dömmer vem som vann och lite sådär (:Alla vill vara med och leka!


Det blir valpkurs hos Annika ikv. Det har blivit storstädning på Ginnie & Jaffa. Stora badet och stora kamningen, oj vad vi busade sen ! Vi vart så glada allihopa ;)

Jag kan också säga att jag och Johan var i HBG i går, vi gick på stan och så badade och solade vi på Gröningen, i HBG. Det var MAX 13 grader i vattnet. Inte en grad mer!

Men jag doppade mig två gånger !

Solade också. 10-15/120 min var utan solskydd, ojojoj vad jag ångrar det. De 10-15 minuterna gjorde så jag brände mig något så in i helvete att ja, ja ni vill inte veta!! Aja, men dagen var mkt trevlig (:

Tack bror för denna dag!<3<3


Ska kila nu!

Ha de!

Av Linnea - 24 juni 2009 18:52

Idag är det ETT år sedan vi åkte till Sundsvall för att hämta Ginnie.

Jag ångrar inte en minut att jag satte foten bland de 9 valparna på kennel woodmore.

Det är det bästa som hänt!! Ginnie är bland det dyraste och finaste i världen.

Egentligen var det tänkt att vi skulle haft någon helt annan än Ginnie! Men jag kan INTE tänka mig att byta bort henne.

Ja ni kanske undrar vadå en helt annan ?

Först var det tänkt att vi skulle ha en valp från woodmore´s Alva, men hon gick tom :(

Ist blev Eraze parad, och när valparna hade fötts osv så tänkte vi inte så mkt på att vi skulle ha en valp, men så ringer Eva till mamma en kväll och säger att det finns en valp till oss också om vi fortfarande är intresserade! Då tackar man ju inte NEJ!. Eraze var ju sååå fin <3

Tänk att just VI fick den BÄSTA valpen! Vi fick inte välja henne själv, och det tkr jag e bra (: för det e ju uppfödaren som ser vilken valp som e bäst. Och det hade Eva verkligen gjort, Ginnie var och är BÄST!


Samma sak vart det med Jaffa, det var lixom ödet att just Jaffa blev MIN. Sån tur, det fanns en tik kvar, bland de 4 tikarna och juuuust DEN valpen skulle bli min! Den bästa valpen som INGEN annan valde. Utan den valpen som fanns kvar bara för MIG!


Men tänk vad stor min "lilla" valp redan blivit. Hon blev HELA 16 veckor i måndax! Kan inte fatta det. 

Redan så stor men ändå så liten...


EVA!!!! Du har gjort ett fantastiskt jobb med dina hundar och valpar. Så UNDERBAR mentalitet!

jag älskar mina cockerflickor <3


Här får ni också lite växa bilder på Jaffedaff, så ni ser hur stor hon faktiskt blivit =D



Av Linnea - 23 juni 2009 12:01

Hinner inte riktigt skriva, ska ner och ta ut hundarna, sen ska jag äta, sen ska hundarna  få mat. Här kommer iaf bilder på Luzzan, Ginnie o Jaffa.

Chao!

Av Linnea - 21 juni 2009 19:49

ÅH MY GOOOOD!

Jag tror jag dör !

Jag ska få tävla i sommar :D

Med Marlenes Bam :)

ojojoj såå jävla glad jag blev när jag fick reda på det..

Så nu äre Bjuv som är nästa, sen äre snapphanefejden så klart.

hoppas marre anmäler till fler tävlingar me tara så ska ja å Bam me tävla :)<3 så jävla skoj, skit glad :D

Marre, jag, Tara och Bam ska träna ni i veckan :)


Middsommar firades med mamma och pappa som låg och snarkade i varsen fotölj hela kvällen, middsomar ägde verkligen fett. ( nooot )

Sämsta middsommar någonsin, antingen har den firats me Jacke, Alex, Abb, Len å dem.

Annars i stugan m massa roliga, nu firades den hos pappa :O Shiiiiit tråkigt.

Sen i går firade syster födelsedag med Mattias.

Pernilla fick en spikmatta, ett armband och massa pengar..

Mattias, fick handdukar, pengar och tavlor (:

Det blev Tacous och massa annat gott :)

Vi hade skyttetävling

Första rundan:

 Pernilla satte 3/5

Johan satte 1/5

Linnea ( jag ) satte 2/5

Mamma satte 2/5

Mattias satte 3/5

Pappa satte 3/5


Andra rundan:

Pernilla satte 5/5

Johan satte 2/5

Linnea ( jag ) satte 3/5

Mamma satte 3/5

Mattias satte 2,5/5

Pappa satte 2,5/5


skoj skoj, sen spelades det sverigespelet.

sen så hoppade sis och jag studdsmatta (:

åh lite annat.


Nu ska ja kila.

Puss hej.


Av Linnea - 19 juni 2009 19:20

Ginnie Önskar Alla TREVLIG Midsommar<3<3


Av Linnea - 18 juni 2009 20:41

Idag var jag i stan med två fina flickor :)

Therese o Ebba (:

Vi var först inne på H&M och gluttade lite, sen så stack vi till Apoteket, där tessans mamma befann sig, köpte gardasil, en spruta mot livmoderhalscancer (:

kostade ju "bara" 15oo :o

sen så kostar sista sprutan "bara" 3oo kr :p

så för att känna sig trygg med att inte kunna få livmoderhalscancer betalar man bara 18oo kronor :p

sen stack vi till synsam, och beställde nya linser till tessan.

 sen stack vi in på H&M igen.

köpte kläder till tessan (:

sen drog vi in till Gallerian, in på Guldfynd, köpte en skitfin armbandslänk till Pernilla som fyller 27 i morgon (:

sen så stack vi in på Gallerix och köpte 5 st Lasse Åberg ramar till Tasse som fyllde 28 i Maj :)

sen drog vi in på Kicks handlade lite där (:

sen in på rödapunkten och köpte läsk xd

sen kom tessans föräldrar och lillsyrra, så åkte de te husvagnen. jag och ebba tog bussen hem (:


sen har ja bara tråkat, läste ut min bok, sen hjälpt mamma lite, hunden rymmer ju hela tiden, så fått hägna in trädgården..


hoppas fira midsommar med ebba (: <3


Trevlig Midsommar alla :)



Av Linnea - 17 juni 2009 13:29

Tjabba Tjena Hallå


Shit detta e nog 3:e gången jag skriver om detta inlägg för att jag hittar massa annat intressant här och klickar på det, sen när ja klickar på tillbaka är så klart inlägget borta, så nu får vi se om detta finns kvar, vilket jag hoppas, bara jag håller ögonen på bara detta inlägg.


Jag vaknade iaf vid halv tio i dag, så gick upp och tog en promenad med båda doggsen.. Ja faktikst, jag hade både Ginnie och Jaffa med mig.

Jo det gick sjukt dåligt.

De drog som två idioter och alla som gick förbi tittade konstigt ;)

Så det gör jag nog aldrig om, inte så länge dom tror att dom inte kan gå i koppel. Ginnie och Jaffa alltså. ;)

 När vi kom hem gjore jag mig lite frukost och ställde fram mat till hundarna med. Idag blev det tydligen en trend att ligga ner när man skulle äta. Både Ginnie och Jaffa låg ner..


Har läst ut " I nattens mörker" så började jag på " Ögon i natten"


Annars har jag väll inte hittat på så mycket, tänkte röra på min tunga rumpa och cykla en runda, men hur blev det med det egentligen ? haha.

Ist hamnade ja framför Singstaret och sjöng lite grann.


Ska upp till mammsen lite senare med Jaffa, sen åker vi till Teba(:

I morgon ska jag köpa present till min älskade storasyster som fyller 27 på middsommarafton.

Grattis till henne <3






Ovido - Quiz & Flashcards