Alla inlägg under oktober 2009

Av Linnea - 31 oktober 2009 09:36

Vaknade vid nio tiden..

Förvånad själv faktikst. Men mamma var inne och hämtade Jaffa då, så då vaknade jag med !

Just nu håller Ginnie på o kammas och klippas lite på. Jaffa får vänta tills hon har löpt klart !!

Sen ska mamma räffsa löv i trädgården, jag ska äta frukost och sen ska vi till agilityn !

Sen ikväll kommer pappa och sådär!!

Som sagt så ska jag städa färdigt rummet också !!


Nu ska jag spela lite datorspel Flört


Kramen på er allihopa!<3


Onödigt vetande:

Ett av världens sömnigaste djur är sengångaren som sover bort 80% av sitt liv.

Av Linnea - 31 oktober 2009 00:03

Glömde säga det ;D

Av Linnea - 30 oktober 2009 23:55

mamma har redan gått och lagt sig, och det borde jag med ha gjort !

Imorgon bitti ska vi ut på agilityn ! =)

Sen ska jag städa det sista, alltså det jag inte gjort idag som jag lovade mig själv att göra. Jag hamnade vid tvn istället Oskyldig

Lite senare i morgon ska vi hem till pappa! Så det ska bli lite mys, har lovat pappa att jag ska städa där också. Men det lovade jag nog för några månader sedan Flört så vem vet, han har kanske glömt att ja lovade det (Y)

Jag måste bara borsta håret också. & dricka lite. Sen ska jag sova =)

Nej måste borsta tänderna också !!

Men nu får jag skynda mig!


Kramen på er !


Onödigt vetande:

Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar, har du producerat tillräckligt med ljudenergi för att värma upp en kopp kaffe.

 

Så börja att skrika genast!

Av Linnea - 30 oktober 2009 17:30

Ska ni hitta på något trevligt ikväll ?

Jag ska bara slappa!

Ginnie o Jaffa ligger här bredvid mig nybadade !!

Precis som jag!

Varit stor rengöring på oss idag Flört

Så nu innan maten ska jag försöka städa lite på rummet, damma, byta filt till Jaffa, damsuga och bädda rent !!!

Så kan där bli redigt mysigt Skrattande

När det är nystädat känns det skönt att lägga sig !

Fast asså jag har redan plockat undan där och så. Det är faktikst mest skrivbordet som det ska röjas undan på.. Där ligger lite kläder och annat skit !

Men jag har Ginnie till hjälp !! Håller på att lära henne "städa" att ta skräp och lägga i papperskorgen Cool


Jaffa har blivit riktigt duktig på lydnadsfronten !

Platsliggningen vet jag ju inte eftersom att jag inte har tränat med andra hundar, men jag och mamma får väll träna ngn kväll tsmns =)

Sen så kan hon ju ligg, sitt och stå på komando, hon är riktigt duktig på koppelföjsamhet, hon kan vad plats inebär men förstår inte riktigt att man ska lägga ner huvudet direkt.

Jag har inte börjat att träna med apporten än, men ska se till och börja med det nu i vinter ! Måste få det bra.

Hon har börjat fatta att man ska komma med leksaker och så. Men det måste fungera på apporten också. Och att hon faktikst ska greppa och släppa på komando !


Sen kan hon inte alls så mycket trix och sånt med Ginnie, men vill inte börja och blanda in för mycket sånt än.

Men hon kan iallafall backa, stänga dörrar/öppna dörrar, och tryck (vilket innebär att hon trycker nosen mot ett föremål)

Ginnie har lärt sig Zick-Zack "yiiippiee"


Fast nu ska jag klä på mig och börja städa!


Heeeidå!!



Av Linnea - 30 oktober 2009 12:25

.. deprimerad av att veta att lovet snart är slut. Det är hemskt faktikst.

Men ja, sen så är det skönt när det är nästa lov =)

Snart är det ju ändå Jullov! Så det känns ju bra =)

Men nu ska jag gå ut med hundarna! Sen ska jag bada Jaffa & trimma lite på Ginnie !

Men vi hörs väll!

Kramen på er.


Onödigt vetande:

Det finns 336 fördjupningar på en vanlig golfboll...

Av Linnea - 29 oktober 2009 10:38

I Skorpionen kombineras vattnets känsliga och intuitiva element med den fasta egenskapen. Här kan således känslan få praktisk tillämpning. Pluto härskar över skorpionen och ger en stark drift till nydaning och nästan brutal personlig utveckling. Vart detta leder hän varierar från skorpion till skorpion. Den ende som vet är möjligtvis skorpionen själv då han aldrig röjer sitt inre.

Skorpioner är intelligenta och lyckas vanligtvis lösa de problem som de ställs inför. Det finns en stark kraft här som måste få utlopp, ibland i hårt arbete, diskussioner eller passion, men tyvärr kan också våld, hämnd och svartsjuka finnas med på listan. En röd tråd i hans handlingar och känslor är intensitet. Han tar livet på blodigt allvar, det här är ingen person som man driver eller leker med, då får man snart smaka på hans tillbakabetalning. Kritisera inte en skorpion, det är ingen idé. Den ende som ändrar på skorpionen är han själv.

 

Element: vatten Kvalitet: fast Polaritet: negativ
Nyckelord: Pluto, koncentration, intensitet, sex, födelse, död, hemlighetsfullhet och jade.
Positiva karaktärsdrag: beslutsam, flitig, charmig och har elegans.
Negativa karaktärsdrag: svartsjuk och inåtvänd.
Människokroppen: könsorgan

Av Linnea - 28 oktober 2009 23:44

har jag gjort nu, och bestämmer mig för att gå o lägga mig! men det tog tidOskyldig


Godnatt allesammans!


  

Avslutar inlägget med sötisJaffa som just nu snarkar i sin korg på mitt rum =)


Onödigt vetande:

I den stora branden i London 1666 brann halva London ner, men bara sex personer skadades.

Av Linnea - 28 oktober 2009 22:33

om jag ska gå och lägga mig nu.

Jag tycker det är lite tidigt för att vara lov och vara ledig i morgon. Men jag vet hur kinkig jag blir om jag inte får sova tillräckligt. & jag vet ju en som är morgon pigg iallafall.

Lillbus är morgon pigg, vill helst upp när dom andra går upp, då jag helst vill krypa under täcket och inte höra något alls. Jaffa sätter tassarna på sängen och när ja kikar upp under täcket glor hon argt på mig och undrar varför jag inte bryr mig om henne.. Skäller lite för att kolla om inte det hjälper.

Jo, klart det gör -.-

Jag klampar upp ur sängen klockan 6.10 går ner för trappan, där sitter mamma och äter frukost.

Jag släpper ut Jaffa men vill helst bara upp i sängen igen..


Onödigt vetande:

Varje dag ges 21 nyfödda barn bort till fel föräldrar. :O :O


Ovido - Quiz & Flashcards