Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Kan man älska hur någon ljuger?

Av Linnea - 29 januari 2011 12:21

I torsdags var vi och åkte skidor och i bussen satt vi och lyssnade musik, så säger Belle plötsligt " Tror ni man kan älska hur någon ljuger? "

Tankarna far runt i mitt huvud men efter en liten stund svarar jag "Jaa!! Man KAN älska hur någon ljuger!"

Tessan som sitter bredvid, hon är inte lika säker på att man kan älska hur någon ljuger.


Men för mig är det självklart, jag kan älska hur en person ljuger för någon annan, hur en person ljuger för mig för att göra mig lycklig eller hur en person ljuger för att skydda sig själv. Det finns alltid en anledning till varför man ljuger. Ibland är man kanske tvungen till det, det kanske är det enda sättet att "komma loss"..det finns vita lögner och lögner. En vit lögn är ofta en mindre lögn, nästan alltid med syftet att trösta mottagaren där sanningen skulle ha varit otrevlig eller opraktisk...

Vita lögner, dom är okej. Vanliga, dumma svarta lögner, dom är inte tillåtna!

Använd inte för många vita lögner. Det blir bara skitihopa!



Vad tycker ni, kan man älska hur någon ljuger?


  


//linneamarianilsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 29 mars 2011 16:16

mja, nu flyttar vi över till devote.se så kika gärna in här istället! :)   linneamarianilsson ...

Av Linnea - 7 februari 2011 12:11


Jaha, så var man sjuk igen. Alltid lika trevligt, eller? Influensan har nått mig. Musklerna degar och gör ont, näsan rinner, halsen säger ifrån på sitt vis och på det underbara har jag 39 härliga grader till feber och en oerhört retlig hosta! Mysig...

Av Linnea - 7 februari 2011 11:56

Min breda musikstil visar nu sin rätta sida! Sagoland-Medina En liten text från Sagoland " En gång i tiden var du min, men nu är du bara en dröm Jag ser oss ibland i mitt sagoland, där vi ses och umgås en stund me...

Av Linnea - 23 januari 2011 20:00

Haft en underbar helg, mycket skratt med härliga tjejer! Började med att vi(tessan,belle,emma,jag) åkte hem till Alex vid 6 tiden igår.. Möttes av kramar från Alex. Kastade in packning(ja man kunde nästan tro att vi skulle flytta in) och sen attack...

Av Linnea - 21 januari 2011 15:12

Blev så sugen på kolakakor, letade upp receptet och började baka! Först var jag orolig att jag inte skulle ha sirap, men hittade en flaska som jag hade och bakade med i julas.    Men asså, det är inte okej att glömma sina kakor i ugnen, så dom bli ...

Presentation


LinneaMariaNilsson

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Tränar du agility?
 Ja!
 Nej!
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards