Alla inlägg under mars 2010

Av Linnea - 28 mars 2010 13:08

yheeeaa! första natten i min EGNA säng på skitlänge, tummen upp för det kanske ??   

tycker väldigt mycket synd om mig för att jag inte får vara på förskolan i morgon och träffa mina fina , tummen ner för det kanske ??   


skönt att vara hemma är det iallafall, hemresa gick finfint & väldigt snabbt faktikst :)

åhh gud vad jag blev glad över att träffa min älskade Jaffa, som jag faktikst ska gå ut å träna lydnad med nu , :)

jag vill träna agility :O orkar jag ?? neejj, min kropp är tre gånger så mycket tröttare än hjärnan ! hjärnan hänger inte riktigt med ,,

hahahaha, kom precis på att ni har sluppit massa agilitysnack när jag varit i Stockholm, men nu börjas det igen :D:D

ni måste vara lyckliga ?? :D


eftersom att jag i sista sekund bestämmde mig för att ha min kamera hemma så kommer ni inte få några Stockholms bilder "/


för tillfället är mitt skrivbord prytt av en ram med en bild på 4 tokigt saknade människor & ett fotto på tio livade ungar   


nä, nu ska ja klä mig & gå ut med älskade jaffa <3


puss o kram på er !


linneamarianilsson

Av Linnea - 26 mars 2010 18:09

tillbaka till er är jag nu . har typ varit en aningens sjuk, inte bättre av att jag har varit på skolorna iaf (A) inte mitt fel att ja trivs SOM FAN på skolorna :)

var sista dagen idag iaf, men jag ska tillbaka ! INGET SNACK OM SAKEN !

där har ni inge å säga till om , that´s it !   

kommer sakna er som fan !

alla 15 goa barn på skepparen och ni söta ungar på matrosen

& dessa über älskade personerna:

madde-kattis-mahsa-adam

ewa-maya-kamelija


tack för det meeeeeeega underbart söta fottot på er på skepparen, ni är älskade <3


ja tbx till "verkligheten"

jag o abbe var på närakuten igår , fick pensilin mot bihålinfektion,  drogar massa tabletter nu typ 12 om dagen :I

6 st pencilintabletter och 6 st andra :S


nu ska vi typ på restaurang !  (Y)


skriver nog mer sen !


pusshej på er mina fina <333


linneamarianilsson

Av Linnea - 23 mars 2010 20:47

hej folket, för tillfället sitter en snörvlig bloggare och skriver till er.

är extremt förkyld har sjukt ont i halsen (så ont att jag inte kan äta något) och mina ögon och min näsa rinner heeeela tiden & det är tur att vi har bloggen, för någon röst har jag inte ! den är på semester, så är lite problem när ja pratar med familjen, dem försöker lista ut vad jag säger :) nej, men just nu är det inte så farligt, jag har lite röst kvar ikväll, men den håller jag på å vilar upp te i morgon när jag ska skrika på alla underbara barn :D ja underbara det är dem !  & guud i himlen vad jag kommer sakna dessa små kryp när jag åker härifrån på lördag :( kommer typ aldrig mer få se dem :( dessa barn man har tillbringat sina snart 10 dagar med, heeelt borta :(

det är extremt jobbigt , men såå skönt att ja ska få komma hem te familjen igen !! & nu har jag mitt jobb klart

förskolelärare med montessori utbildning :D

tummen upp för det vaa ??   

asså jag kan inte tänka mig att bli något annat & jag ska fan jobba på alexanderskolan :D äääälsska !!

http://www.alexanderskolan.se/docs/alexanderskolan.html


idag har ja varit på stan me abbe, tummen upp föt det också ! men har inte köpt något, inte precis på humör, tyvärr. sen är ja lite (läs mkt) snål också (A)


men nu ska ja typ ta en billypizza , sen ska ja sova,

puss o kram på er minafina !

älskar er,

poooouuuuuwwsss !      

Av Linnea - 20 mars 2010 17:15

  sitter här och äter marabou mjölkchoklad-rulle :D suupper gott !!

  

jaha, vad händer här i sthlm en lördag eftermiddag ? inte mkt, rätt dött ute för att vara östermalm ! men de flesta håller väll på å fixa sig till lördagsfesten;) här i lägenheten är det lugnt, bara jag o jacob å "farmor" hemma !

sitter och chattar med min syrra på msn, det eller telefonen är det närmaste jag kommer min familj för tillfället !!

ja ja, nu ska ja ta en alvedon, se om febern går ner !

puss o kram på mina nära å kära


linneamarianilsson

  



-.-

Av Linnea - 19 mars 2010 17:50

att vara sjuk & ha hemlängtan är inte en så bra kombination,, menmen, bara åtta dagar kvar nu ! sen är ja på hemmaplan igen.

men sitter iaf här med över 38 graders feber, det konstaterade madde när hon tog tempen på mig på förskolan ! att jag hade varit där hela dagen med 38 graders feber :O

ja det e ju inte jätte trevligt, men thats the life. vill iaf tbx till förskolorna så jag får något annat å tänka på !!

nä nu vill ja ta första bästa tåg hem till min familj!

& mamma som lovade att hon skulle ringa, men det har hon inte gjort :(


linneamarianilsson


Av Linnea - 18 mars 2010 16:48

slutade tidigare från förskolan ida :) sköönt, fast ja, det var bara 20 minuter, men det var ändå jäätte skönt :) kastade mig i sängen så fort jag kom hem och satte på tv'n :D

men fan vad jag längtar hem för tillfället ;o men ändå inte på samma gång, det är ju skoj och så här, men vill heem! & jag har faktikst nästan 9 dagar kvar här ! men ja, de blir nog bra :)

eller ??

jag ska plugga lite fysik ikväll tror jag, kanske, om jag orkar, eller nejj, vi skiter i det,, tar det en annan dag (A)


tkr ni att dessa chipsen är goda ?

det tkr inte jag ! men ändå så sitter jag  & smaskar i mig dem !!

usch,

  


linneamarianilsson

Av Linnea - 15 mars 2010 18:41

ja, det är den lille killen på förskolan, Einar, helt kär i mig, springer efter mig & drar i mig & ska sitta i mitt knä, heeeela tiden  sååå söööt ! & jag trivs jätte bra med allihopa där, barnen är jääätte goa och personalen är toppen ! så det är precis som det ska vara !  i eftermiddags hade jag hand om 4 stycken av dem små ! Todd, Leo, Beata & Einar vi lekte med tåg & bilar, byggde torn av massa klossar och gick på toa , heeeelaaa tiden !!! :)  

ska vara på skepparen i morgon, börjar vid halv nio! soooft ! men sen slutar jag ju lite efter fyra också så de jämnar ju ut sig   


men nu ska ja typ  plugga för omprov i fysik  ,  oooooops (A)


puss o  kram på ere !!


linneamarianilsson

Av Linnea - 14 mars 2010 17:11

nu sitter ja i sthlm, i den häärliga lägenheten, allt har gått bra

& ja lever :) tur är väll det. ska ut å gå med deras hund nu snart, sen ska vi te deras farmor o farfar :) skojskoj :)

skulle iaf bara meddela att jag var vid livet :)

puss o kram på er mina fina !   


linneamarianilsson

Ovido - Quiz & Flashcards