Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Linnea - 12 juli 2009 22:33

Gud va jag vill ha mitt objektiv till snapphanefejden!!!!

Men det kommer jag inte få.. :'(

Först måste jag ju jobba färdigt hos pappa och få ihop pengarna, SEN kan jag beställa det.. Men hur lång tid tar inte det åh få ?? :O

Vill ha!!!!

Snapphanefejden e ju 23-27/7..

So, never in my dreams..

Lite sorgligt, man hade n og kunnat få fina bilder då (:

Massa nya fina tunlar och sånt, men icke att man ska få med dom på foto :(

Aja, men vi höres. Puss haj <3

Av Linnea - 12 juli 2009 21:30

Mitt lilla yrväder har börjat att landa på jorden <3

Idag var vi på spårning för Annica Annell www.adsekehundskola.se

Jag går ju redan valpkurs för henne, så var det inlaggt två spårningstillfällen och då var ett i dag (:


Första spåret kan jag säga att Jaffa fattade inte speciellt mycket, men tog upp spåret fint de sista 2 metrarna :)

Andra spåret var det så stor skillnad, då hade hon landat på jorden. Då fattade hon verkligen vad hon höll på med. Hon var inte bara ute på promenad i skogen utan hon skulle faktikst gå ett personspår (:

Hon hittade sin kamptrasa i slutet och var så lycklig :)

Efter första spåret trodde jag ju inte att hon skulle spåra så fint nästa spår!

Visst var hon lite sisådär.

" Varför måste jag göra detta matte :S "

Men det fungerade :)


I morse åkte jag ut te agilityn med Marre.

Tränade med Bam, det gick faktiskt bra, om man bortser från alla stora misstag jag gjorde (a)

Om ja kan få överfört videoklippen till datorn..

Så kan ni faktikst oxå få se Ginnie någon gång i framtiden  ;D


Efter vi varit och spårat åkte vi till "bäcken" ett ställe på Hovdala med en bäck, perfekt för hundarna att bada i. Men det fanns inte så mkt vatten idao "/

Efter det åkte vi till Kvantum, köpte Köttbullar.

Sen åkte vi ut te agilityn (igen)

körde kontakfältsträning och serpentin, sen lite slalom. Gick faktikst bra (:

Ginnie sprang på A:et och vippen och var inte rädd :D:D

Stora framsteg !!!


Jaffa verkar vara en arbetsvillig typ! Vilket jag hoppas att hon inte bara verkar utan är. Just nu är det inga problem att jobba med henne, hoppas inte heller att det blir :)

Jaffa kan nu sitt,ligg,stå.

Jag kan sätta henne gå ifrån henne och gå tbx, gå runt henne och samma med ligg.

När det gäller stå så har vi inte kommit så långt eftersom att vi inte började träna det försen i torsdax ;)

Men min lilla tös kan då allt ;)<33


Just nu ligger Ginnie och sover inne i mitt sovrum & Jaffa ligger nere på nedanvåningen. Och ingen har en aning om vad hon gör :s

Hon kanske har bitit sönder allt :D :P


Massa kramar <33


Ovido - Quiz & Flashcards